Artykuł sponsorowany

Historia technologii Invisalign

Historia technologii Invisalign

Niewidoczne aparaty na zęby Invisalign z roku na rok są coraz chętniej stosowane w leczeniu wad zgryzu. Powstanie tego rodzaju metody leczenia ortodontycznego było odpowiedzią na potrzeby pacjentów, którzy mieli duży problem z rozpoczęciem leczenia z zastosowaniem stosowanych przez wiele miesięcy stałych aparatów ortodontycznych. Rozwiązaniem tego problemu okazał się pomysł studenta ze Stanów Zjednoczonych i założonej przez niego wspólnie ze znajomymi firmy Align Technology. W artykule dokładnie opisujemy, na czym polega technologia Invisalign, jak doszło do jej stworzenia oraz dlaczego jest tak chętnie wybierana przez lekarzy i pacjentów.

Podstawowe informacje na temat sposobu działania aparatów Invisalign

System Invisalign to zestaw niewidocznych nakładek na zęby. Zestaw nakładek jest przygotowywany dla pacjenta na podstawie wyników wykonanych wcześniej badań wady zgryzu, czyli przede wszystkim zdjęcia RTG szczęki oraz cyfrowego wycisku szczęki. Elementy te dają możliwość najpierw przygotowania pełnego cyfrowego obrazu jamy ustnej, a później opracowanie precyzyjnego planu leczenia i przygotowania dla pacjenta od razu całego zestawu nakładek. O to jak dokładnie wygląda proces leczenia wady zgryzu z zastosowaniem nakładek Invisalign zapytaliśmy lekarza ortodontę z Kliniki Stomatologicznej Viscardi w Tychach, w której system Invisalign jest stosowany już od dawna:

Przeczytaj również: Dlaczego należy leczyć wady zgryzu?

Sam proces leczenia wady zgryzu z zastosowaniem niewidocznych aparatów Invisalign polega na noszeniu niewidocznych nakładek i ich wymianie, wraz z osiąganymi efektami leczenia, na nowe. Co prawda nakładki Invisalign można w każdej chwili wyjąć z jamy ustnej, ale żeby można było osiągnąć takie efekty leczenia, jak to zostało wcześniej zaplanowane, pacjent powinien stosować nakładki przez przynajmniej 20-22 godzin dziennie.

Historia powstania i rozwoju firmy Align Technology

Firma Align Technology, która jest odpowiedzialna za stworzenie systemu Invisalign powstała w 1997 roku w Stanach Zjednoczonych. Założył ją Zia Chishti student z Kalifornii, który był akurat w trakcie leczenia wady zgryzu. Po zakończeniu noszenia stałego aparatu ortodontycznego, czyli po ściągnięciu wszystkich zamków, ortodonta w ramach leczenia retencyjnego dał mu do stosowania na noc przezroczyste nakładki. W późniejszym etapie, gdy podczas sprawdzania efektów leczenia okazało się, że ustawienie jednego zęba cały czas nie jest takie, jak powinno, lekarz ręcznymi narzędziami ortodontycznymi zgiął aparat retencyjny w taki sposób, żeby skuteczniej zmienić ustawienie problematycznego zęba. Osiągnięcie dobrych rezultatów takich działań sprawiło, że student zaczął się zastanawiać, czy jeżeli poprzez odpowiednie uformowanie nakładki można było zmienić położenie jednego zęba, to czy takie same leczenie nie mogłoby zostać zastosowane do prawidłowego ustawienia wszystkich zębów w łukach, czyli do pełnego wyleczenia wady zgryzu.

Przeczytaj również: Jak się przygotować do korekcji wad zgryzu?

Pomysł wydał się naprawdę bardzo dobry i Zia Chishti postanowił dalej nad nim pracować. Na początku wspólnie ze swoim kolegą ze studiów zaczęli szukać programistów, którzy byliby w stanie sprawdzić poprawność tych założeń oraz zaprojektować odpowiednie nakładki. Jak się okazało, że pomysł jest naprawdę warty dalszych prac, wspólnie jeszcze z czterema innymi kolegami i partnerami biznesowymi założyli Align Technology.

Przeczytaj również: Rodzaje aparatów ortodontycznych

Ciągły rozwój i wzrost popularności aparatów Invisalign!

Po nieco ponad 20 latach od założenia firmy i późniejszego opracowania założeń całego systemu niewidoczne aparaty na zęby Invisalign zdobyły sobie bardzo dużą popularność na rynku. Na wykorzystanie ich w leczeniu wad zgryzu decydują się gabinety ortodontyczne na całym świecie. Powodem ich rosnącej popularności jest nie tylko skuteczność leczenia, ale również wygoda pacjentów. Stosując aparat Invisalign pacjent nie ma problemów ze spożywaniem posiłków i z codzienną higieną jamy ustnej. Niewidoczne nakładki nie mają także wpływu na jego estetykę uśmiechu.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.